BALIKESİR KEPSUT İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

KEPSUT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖGEP EKİM AYI TOPLANTISI YAPILDI.

KEPSUT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖGEP EKİM AYI TOPLANTISI YAPILDI.

KEPSUT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖGEP EKİM AYI KONUSU:Covid -19 Sürecinde Eğitim öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar  (M.Erkan ERGEN Şube Müdürü)

Değerli  Arkadaşlar ,

                Konumuz hakkında en güncel analiz raporu ile başlamak istiyorum .Türk Eğitim Derneğinin düşünce kuruluşu TEDMEM, 'Covid-19 Sürecinde Eğitim: Uzaktan Öğrenme, Sorunlar ve Çözüm Önerileri' başlığında bir rapor yayınladı.Bu raporu beraber değerlendirelim.

                TEDMEM Direktörü Prof. Dr. Emin Karip ve uzmanlar, Sabiha Sunar, Kübra Çelikdemir, Nilgün Demirci Celep, Derya Şahin İpek ve Gamze Çetinkaya tarafından hazırlanan raporda okulların kapalı kaldığı süre uzadıkça öğrenme eksiklerini kapatmanın güçleştiğine dikkat çekildi.

                Bu anlamda eğitim öğretime muhakkak kontrollü ve güvenli bir şekilde başlanması gerektiğine dikkat çekilen raporda altı çizilen noktalar ise şöyle:

"Öğrencilerin ve toplumun sağlığını korumak için her türlü tedbiri almak öncelik olmalıdır. Okulların açılması kısa vadede Covid-19 salgını ile ilgili endişelerin kaynağı olmakla birlikte, sağlık otoriteleri okulların kapalı kalmasının da orta ve uzun vadede hareket kısıtlılığı ve sosyal izolasyona bağlı olarak sağlık sorunlarına neden olacağı konusunda uyarılarda bulunmaktadır. Okulların açılması veya kapatılması, bilgiye dayalı olmak zorundadır ve zor bir karardır. Bu kararda gözetilmesi gereken 'bireylerin sağlığını ve yaşamlarını korumak' ile 'bireylerin geleceğini korumak' arasında hassas bir denge vardır. Bu dengenin rasyonel bir temelde, güncel sağlık verileri ve bilimsel bilgilere dayalı olarak oluşturulması gerekir. Okulların kapalı kaldığı süre uzadıkça öğrenme eksiklerinin ve kayıplarının telafisi sistemin yönetme kapasitesinin sınırlarını aşıyor. Öğrenme kayıpları ve eksikleri bireysel, toplumsal ve ekonomik olarak kalıcı kayıplara neden olacağından okulların daha uzun süre kapalı kalması mevcut öğrenme ve temel beceri yetersizliği sorunlarını daha karmaşık hale getirebilir. Okulların kapalı kalmasının sonucu olarak temel beceri düzeyinin altında kalan öğrenci oranının artacağı, öğrenme kayıplarının bireylerin hayat boyu gelirleri ve ülkelerin ekonomisi üzerinde negatif etkilerinin olacağı hesaplanmaktadır."

Salgının ne kadar devam edeceği ve okulların ne kadar süre kapalı kalacağına ilişkin farklı senaryolarda bireylerin çalışma hayatları süresince yıllık ortalama 355 Dolar ile bin 408 Dolar arası gelir kayıpları olacağının tahmin edileceği belirtilen raporda, "Normal koşullarda Haziran-Eylül arasında sadece yaz tatili için okulların kapalı kaldığı durumda dahi ciddi bir öğrenme kaybı söz konusu olduğunu biliyoruz. Bu sürenin yaklaşık iki buçuk ay gibi ilave bir süre daha uzaması, içinde bulunduğumuz öğretim yılında öğrenme kayıplarının daha da artması anlamına geliyor. Her ne kadar uzaktan öğretim çalışmaları yapılmış olsa da öğrencilerin çevrim içi derslere erişimlerinde ve okulların ve öğretmenlerin öğrencilere destek ve yönlendirme sağlamalarında yaşanan sınırlılıklar dikkate alındığında öğrenme kaybı ve eksikliklerinin ciddi boyutlarda olması beklenmektedir.

                Okul çocuğun sağlığı ve iyi olma hali üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu nedenle yüz yüze eğitime dönülebilmesi için salgının seyrine bağlı olarak uygun şartların sağlanması önem arz etmektedir" denildi. Öğrencilerin bir kısmının kazanmaları gereken temel becerileri edinemeden mezun olacağı belirtilen raporda, "Mezun olurken, okula henüz yeni başlayanlar da okuma yazma gibi temel becerileri edinmeden bir üst sınıfa geçmeye devam edecektir.

                Okulların kontrollü olarak açılması hususunda da görüş bildirilen raporda, "Vaka sayısının çok düşük olduğu veya pozitif vaka olmayan yerleşim yerlerinde okulların tam zamanlı olarak açılması, okulda öğrenci yoğunluğunun ve şube başına düşen öğrenci sayısının görece az olduğu okulların tam zamanlı olarak açılması, okulların haftada altı iş günü açık olması, öğrencilerin iki gruba bölünerek dönüşümlü olarak okula üçer gün gelmeleri, öğrencilerin okula gelmediği günlerde uzaktan öğrenme araçları ile öğretime devam etmeleri, yüz yüze öğretim süresinin ilkokul öğrencileri için mümkün olduğunca artırılması gerekir. 

 

                Bizler de uygulama noktasında emek veren eğitimciler olarak görüyoruz ki uzaktan eğitimin farklı ve ilk defa karşılaştığımız sorunları var.Bunları da pedagojik yaklaşımlar ve sınıf yönetim ilkleri ile ayrıca öğretmenler olarak ortaya koyduğumuz kararlı/tutarlı davranışlar ile  pozitif yöne evirebiliriz.Sınıf kurallarını uzaktan eğitim faaliyetlerimizde de mutlaka olmazsa olmazımız olarak öğrencilere özümsetmeliyiz. Teşekkür ederim.

 

 

M.ERKAN ERGEN

Kepsut İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü

Kasapzade Mah. Hürriyet Cad. No2 KEPSUT BALIKESİR - 0266 576 30 78

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.